lördag 24 oktober 2009

Pärlor, visitkort, exjobb och PARIS!

Eliza Halvegård är, liksom jag, medlem på KKV-Textiltryck. Vi träffades där igår, när hon vaktade blocktrycksutställningen och jag skulle fotografera densamma, och hon visade mig några av sina pärlbroderade broscher. Jag kunde inte motstå dem, så jag slog till och köpte en. (Eller, rättare sagt, jag lade undan en tills jag får lön.) Igår kom också mina nya visitkort på posten.
Ikväll sätter jag mig på tåg mot Paris. Är fast i boken "Människohamn" av Johan Ajvide Lindkvist, så jag ser fram emot att spendera många timmar i vagnar med Danmark, Tyskland och Frankrike utanför fönstret. Jag har en veckas lov som ska spenderas i Frankrike. Extra skönt känns det då att jag lämnat mitt exjobb till min handledare för kommentarer. Jag tror att det börjar bli klart, men det är så svårt att veta vad som krävs. Jag är ju inte direkt van vid att skriva akademiska uppsatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar