måndag 21 december 2009

Jullov!

En av de bästa sakerna med att jobba i skolan är att man får lov. Jullov och påsklov och sportlov och sommarlov och novemberlov. Och nu är det jullov. Nitton mornar utan att behöva gå upp och ge sig ut i mörkret. Nitton dagar utan undervisning. Härligt.
Lovet har börjat med två dagar på landet, med Olas pappa och hans sambo i röd stuga med kaminer och meterhöga snödrivor utanför fönstret. Vi hann med både sparkfärd och skidfärd mellan alla måltider.
På onsdag åker jag norrut, mot Tidaholm och därifrån, på julafton, åker jag till Håmule i skogarna norr om Uddevalla, dit min bror med familj har flyttat. Dit kommer alla mina syskon och båda mina föräldrar. Det ska bli kul att fira jul på nytt sätt där. Därefter blir det Tidaholm igen och umgänge med en del vänner, varpå jag på annandagen tar tåget söderut och landar i Helsingborg hos Olas mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar